Az anyagcsere nem várhat!

A működő fogyókúra egyik alapja, hogy az anyagcserénk kielégítő tempójú legyen. Akkor tesszük a legjobbat szervezetünknek,ha mindent elkövetünk, hogy segítsük ennek elősegítésében. 

A megfelelő anyagcsere azonban nem csak a fogyókúrázás miatt fontos. Ha az emésztésünk rendben van, sokkal hamarabb ürülnek ki szervezetünkből a felesleges salakanyagok, így csökken a teltségérzetünk és kevésbé puffadunk.

Mely ételek segítik az anyagcserénket?

1. Zabkása

Egy csésze meleg, ragacsos zabkása 4 gramm rostot és 6 gramm fehérjét tartalmaz. A keverék lassítja a szénhidrátok emésztését, csökkenti az inzulinválaszt, így tovább tart a teltségérzet. Amikor lehetséges, válasszunk hántolt, durvára vágott zabot, ami kevésbé feldolgozott, mint egyéb változata, és ez ráadásul nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet sem.

Tippünk:

A zabpelyhet érdemes megfőzni, és utána 1-2 órát állni hagyni, hogy legyen ideje felszívni a folyadékot, és meg tudjun puhulni kellően. Ha nem akarod megfőzni, és inkább tejben készíted el, akár egész éjszaka áztathatod tejben a hűtőben. Főzés és puhítás nélkül lehetőleg ne fogyaszd, a főzés miatt könnyebben érvényesül a magas rosttartalma.

2. Pirított sárgarépa:

A párolt, pirított sárgarépát főleg köretként ajánljuk, alacsony kalóriatartalmú zöldség, viszont annál jobban telít. Nyugodtan megpiríthatjuk, mert hő hatására háromszor annyi antioxidánst tartalmaz, mint nyersen.

3. Chili

Kutatások szerint a kapszaicin az az összetevő, ami az erős paprika, a Cayenne, a chilipaprika és a jalapeño paprika csípősségét adja. Ez az különleges anyag zsírégető hatással rendelkezik. A hűvös időben ráadásul még melegíti is szervezetünket, így eggyel több indok, hogy csipegessünk belőle télen (is).

4. Csicseriborsó

A csicseriborsó élelmi rostokban is gazdag, így támogatja emésztésed, segít megszabadulni a bélfalakon lerakódott salakanyagoktól. Az emésztés serkentésével pedig megszünteti a székrekedés okozta nehézségeket, az pedig a metabolizmus felgyorsulásával akár súlycsökkenést is eredményezhet. A növény zsírtartalma alacsony, ezért a fogyókúrázók számára kifejezetten előnyös.

 

Magas fehérjetartalmának köszönhetően mind a fejlődésben lévő gyerekeknek, mind a terhes és szoptató anyukáknak is érdemes beépíteni a csicseriborsót étrendjükbe. Ráadásul rendszeres fogyasztásával normalizálható a vérnyomás ingadozása is.