Óvatosan! Az egészséges étel is hízlalhat!

Sokan sokszor, ha dönteni kell, gluténmentes termékeket választunk a búzalisztet tartalmazó pákáruk helyett. Jól tesszük-e ezt vajon? Szép számmal akadnak nem fogyókúrás zöldségek, gyümölcsök, óvatosan kell eszegetni belőlük.

 

Avokádó:

Csökkenti a koleszterin szintet, a rák és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát, fokozza a bőre egészségét. Magas zsírtartalma miatt túlzásba vitt mennyiségben hízást okozhat, hiszen a jó fajta zsírok is hízlalnak.

Bár közel 20 vitamint tartalmaznak, diétásabb a salátánk, ha kihagyjuk belőle ezt a finom zöldséget magas kalóriatartalma miatt. 100 gramm avokádó 160 kalóriát tartalmaz, amely egy harmad tábla csoki értékének felel meg.

Olajos magvak:

Az avokádóhoz hasonlóan tele vannak a szív és az érrendszer számára hasznosan felhasználható zsírokkal, de ha nem szeretnénk felszedni magunkra, ne eszegessünk magvakat az elfogyasztásra kerülő sör mellé.

Aszalt gyümölcsök:

Az aszalás folyamata során sokszor cukrot adnak a gyümölcsökhöz, ezért minél többet fogyasszunk friss gyümölcsöt. Mindösszesen két evőkanál aszalt áfonyában annyi kalória van mint másfél bögre eperben.

Görög joghurt:

Kellemes állagú ital, de sokszor arra vetemedünk, hogy feldobjuk unalmas natúr ízét egy kis sziruppal, gyümölccsel. Az előre ízesített joghurt a napi ajánlott cukorbevitel felét már tartalmazza. Óvatosak bánjunk a mennyiségekkel!

Gluténmentes termékek:

Sokunkkal történt már meg, hogy bár gluténérzékenyek nem vagyunk, ha megkérdeztek milyen süteményt szeretnénk, mi a gluténmenteset választottuk. Az különlegesebb, talán szívesebben is fizetünk érte. Azt már kevesen tudják, hogy a glutén helyettesítésére való kukoricadara vagy a barna rizsből készült liszt sokkal magasabb kalóriatartalmú, mint a normál búzaliszt.

Válasszunk olyan ételeket, amik eredetileg is gluténmentesek. Ezek közül a legnépszerűbb a quinoa.