Tanácsok a Karácsonyi túlevés ellen

A Karácsony az ünnepi időszak azon része, amikor bárhová is nézünk, cNewsletter - Dec15 - OverEatingsábító és kalóriadús ételeket láthatunk, és kóstolhatunk. Az ünnepi menü középpontjában álló ínycsiklandozó desszertek sem könnyítik meg a dolgunkat; a falánkság a Karácsony velejáró “betegége”. Sokunknak nincsenek vasból az idegei, és hiába az egészséges életmód, az ünnepek alatt hajlamosak vagyunk kicsit jobban elengedni magunkat, többet enni, már-már túlenni magunkat. Hogy elkerüljük az ezzel járó kellemetlenségeket, az alábbi 7 ötlet segítségével sokat segíthetünk saját magunkon!

  1. Sose menjünk üres gyomorral vendégségbe! Ha már éhesen érkezünk meg, sajnos garantált, hogy sokat, túl sokat fogunk enni. Apró trükk, ha indulás előtt bekapunk néhány falatot, elkerülhetjük a túlevéssel járó bonyodalmakat!
  2. Tartsuk a távolságot a büféasztaltól. A karácsonyi partik egyik “legveszélyesebb” helye a svédasztal, ahol könnyedén és gyorsan felhalmozhatunk mindenféle finomságot a tányérunkra. Tegyük is meg ezt nyugodtan, de csak egyszer, és ügyeljünk arra, hogy legalább 20 percig ne álljunk fel egy újabb tányér ételért, mivel ennyi idő elteltével már biztosan érezhetjük, hogy eleget ettünk-e már.
  3. Szedjünk kisebb adagokat. Biztos lesz egy-egy olyan fogás az asztalon, amit jobban szeretünk, mint a többit, így figyeljünk arra, hogy ebből vegyünk utoljára. Először mindig válasszunk az egészségesebb fogások közül, azzal töltsük meg tányérunkat, így ki tudjuk küszöbölni, hogy a kedvenc fogásunkkal pakoljuk tele a tányérunkat.
  4. Próbáljunk kisebb tányért választani, ugyanis tudósok bebizonyították, hogy a méret igenis számít. Nagyobb tányérra több ételt tudunk felhalmozni, így nagyobb eséllyel eszünk jóval többet annál, mintha kisebb tányért választanánk.
  5. Mindig ülve együnk, így ugyanis nem csak kényelmesebb az étkezés, de kevésbé valószínű, hogy kétszer vagy háromszor felálljuk egy újabb adag ételért.
  6. Ha úgy érezzük, túl sokat ettünk, hűtsük le magunkat egy kicsit. De ne egy pohár  borral, vagy üdítővel, hanem friss (hideg) téli levegővel. Sétáljunk egy picit a szabadban, lélegezzünk mélyeket és szellőztessük ki a fejünket. Egy rövidebb sétával néhány felesleges kalóriától is megszabadulhatunk.
  7. Ne éheztessük magunkat! Tagadhatatlan, hogy az ünnepi időszak az ételekről, süteményekről szól, így mi se vonjuk meg magunktól ezeket. Ez a néhány nap az évben, amikor egy kicsit kiengedhetünk, és bátrabban falatozhatunk a finomságokból.

A fenti tippek segítségével (és persze betartásával) reméljük, hogy Önöknek is tudunk segíteni abban, hogy elkerüljék az ünnepi túlevéssel járó kellemetlenségeket. Mi a FirstMednél nagy hangsúlyt fektetünk az egészségre, melynek sarkalatos pontja a megfelelő táplálkozás és a rendszeres testmozgás, hiszen senki sem szeretne az ünnepek után hirtelen felszaladó néhány plusz kilótól depresszióba esni. Az új év egy remek lehetőség arra, hogy kivizsgáltassuk magunkat. Egyeztessenek időpontot kezelőorvosukkal, és kezdjék egészségesen a 2016-os évet is. Emellett figyeljék weboldalunkat is, hiszen januárban kedvezményes áron lesz elérhető az éves általános szűrővizsgálatunk!