Három tipp a nyugodt karácsonyhoz

A karácsony az év legmeghittebb időszaka, de lehet, hogy a legstresszesebb is? Több ember van az utakon, nagyobb sorok, végtelen munkaórák és kötelező karácsonyi bulik tömkelege vár mindenkire. És még az ajándékokat is be kell szerezni, jó néhányat az utolsó pillanatban. A stressz nem a legjobb dolog, de ha mindez elvégzendő feladatokkal párosul, akkor tényleg kitörhet a pánik.

Olvassák el ezt a három tippet, amely segít, hogy nyugodtabban érkezzenek el december 25-éhez

  1. Ne változtass sokat és tervezz előre!

Egyenesen egy stressz láncreakciót indíthat el bennünk, ha azt érezzük, hogy akaratunk ellenére felborul a napi rutinunk. A napi rutin segít egyenesben lenni, így könnyebben érezzük, hogy haladunk lépésről lépésre és hogyan haladunk életcéljaink megvalósítása felé. Év közben sokszor lemondjuk a különprogramokat, amikor zsúfoltabb időszakon megyünk keresztül, de az évnek ebben a szakaszában nagyon fontos, hogy minél jobban ragaszkodjunk ezekhez a feltöltődésünket elősegítő programokhoz. (ilyenek a jóga, kutyasétáltatás)

christmas stress

Hogyan érd ezt el?

Ha már van egy kialakult edzésprogramod, ragaszkodj hozzá! Csökkenti a stresszt, jó érzéssel tölt el, ha csinálod, és sok energiát ad. Ha eddig nem sikerült rá időt szakítania, itt az ideje, hogy bevésse határidőnaplójába akárcsak egy meetinggel tenné. És ragszkodjon is a megjelenéshez, ahogy egy megbeszélést sem könnyen mondana le. Hívja magával egy barátját, és beszéljenek meg egy közös időpontot, így nagyobb lesz az elköteleződés, ha már ketten rajta lesznek az ügyön.

Ha úgy érzi, végképp semmi ideje sincsen, iktasson be napi 20 perc edzést, mert az is sokkal többet ér, mintha semmit sem mozogna.

  1. Szükséges elvárások, hála gyakorlása és elengedés

Sokszor túlságosan tökéletes ünnepeket álmodunk meg. A valóságban azonban néha odaégetjük a pulykát, a nagynénikénk már ebéd előtt lerészegedik, a gyerekek kutya-macska harcot vívnak, a nagyinak nem tetszik az ajándék, és eléri, hogy erről mindenki tudomást szerezzen. És talán minden galiba közül a leggyakoribb: túl sokat eszünk. elvárásaink olyan magasan vannak, hogy nem csoda hogy nagyon hamar a földre huppanunk és kissé megütjük magunkat. Töltsék el ezt a karácsonyt az anti-tökéletesség jegyében.

Hogyan?

Legyünk jelen a pillanatban, és rögtön megtaláljuk azt, amiért hálásak lehetünk. Találja meg a káosz, az őrület szépségét. Adjunk hálát a minket körülvevő családért, az ételért és minden nyugodt percért, ami megadatik. Teljesen tőlünk függ, hogy mennyire engedjük át az irányítást a stressznek.

Amikor azt érezzük, hogy kezdünk megkeményedni a stressztől, tegyük fel magunknak a kérdést: érdekelni fog ez engem 5 év múlva? a válasz tízből 9 alkalommal a “nem”. Vegyünk egy nagy levegőt és engedjük el, és találjunk rögtön egy másik dolgot, amiért hálásak lehetünk. Mindig lehet találni ilyet, csak szét kell nézni magunk körül.

  1. Hogyan mondj nemet?

Karácsony körül különös létjogosultsága van, hogy boldoggá akarjuk tenni szeretteinket, de akkor is meg kell húznunk egy határt, mert könnyen elfáradhatunk vagy kiéghetünk mire oda ülhetnénk a fa alá. Meg kell tanulnunk nemet mondani, kecés ennél fontosabb tanulnivalónk van. Olyan dolgokra pedig bátran IGEN-t mondhatunk, amik “csak” nekünk fontosak, vagy amikre nagyon vágyunk. Sok nem kimondásával igazából egy másik, számunkra fontos dologra mondunk igent, így egy férjünkkel együtt tölött estére, ajándék vadászatra vagy egy békés cukrászdázásra könyvolvasva, miközben körülöttünk mindenki az ajándékok után rohan. A választás a miénk. Döntsük el, hogy mi igazán fontos számunkra és kövessük az előre kijelölt utat.

 

newsletter_-_dec16_-_kate_megee

Remélem kaptak néhány hasznos tippet az ünnepi időszakra. Ha még több stresszcsökkentő trükkre, technikára lenne szükségük,l látogassanak el honlapomra, ahol ingyenesen letölthetik a Ultimate Holiday Survival Guide-ot. (A könyvben receptek, stressz csökkentő gyakorlatok, meditációs tippek találhatóak.

A cikk szerzőjének, Kate Megee-nek oldalát IDE kattintva érhetik el. Kate life coach-ként dolgozik. New Yorkban az Integrative Nutrition  intézetben több mint száz különféle fogyókúrás technikával volt alkalma megismerkedni, ezért könnyedén segít a hozzánk legközelebb álló fogyókúra kiválasztásában.

http://www.katemegee.com/