Így ne fázzunk!

Ha az időjárásjelentőknek hinni szabad, Magyarországon kemény idők járnak, 35 éve nem voltak olyan nagy hidegek mint az elmúlt hetekben. Amikor a hőmérséklet 0 fok alá csökken sokkan könnyebben megfázhatunk, különösen, ha gyerekekről van szó, akik kinn játszanak akár huzamosabb ideig is a hidegben.

Néhány tippet mutatunk, hogyan ne fázzon, akkor, amikor egyébként minden oka meglenne rá.

  1. Rétegek, rétegek, rétegek

Szervezetünk lehül, ha hiddeggel kerül érintkezésbe. Mondjuk leülünk a hideg kőre. A szél is megfoszt testünk melegétől. A réteges öltözködés, akár a hosszú fehérneműk vagy a gyapjúkardigánok megóvják testünket a hőleadástól. Mindezt megfejelve egy vízálló és szélvédő réteggel magunkon sikerülhet csapdába ejtenünk a meleget.

2. Ússza meg szárazon!

A nedvességénél jobban semmi sem hűti le az embert. Ha aktív tevékenységet végez a szabadban, viseljen szintetikus anyagot, ami elhajtja a bőrről a vizet. Kivételesen jobb elkerülni a pamutot, mert magába szívja a nedvességet és fázást eredményez. Ha nagy hóban túrázunk, vigyünk magunkkal pótzoknit, arra az esetre, ha a cipőnk belül benedvesedne.

 

fázó ember

3. Táplálkozzunk helyesen!

Szervezetünk sokkal jobban viseli a hideget, ha étel és italháztartása megfelelően kielégül a téli hónapok alatt. A szakértők szerint a fűszerek, olajok és magvak segítenek ebben a leghatékonyabban. Az egészséges zsírok fogyasztása segíti az emésztést, amely hozzájárul testünk hőháztartásának javításához. Egy kanadai postás ajánlása szerint, fogyasszunk cayenne pepper kapszulákat testhőmérsékletünk emelésésre. Amikor kinn hideg van, általában a levegő is száraz . Testünk 70 százaléka víz, ezért figyeljünk oda, hogy folyamatosan pótoljuk a lélegzés során elveszített folyadékot. Lehetőleg ne alkohollal, mert az csak még jobban kiszárít.

4. Ne hagyja süllyedni a testhőmérsékletét!

Testünk ideális hőmérséklete 37 fok, és már két fokos hőmérséklet-csökkenés is komoly fejtörést okoz szervezetünk számára. Ilyenkor kevesebb vér áramlik a kéz- és lábujjainkba, mivel arra törekszik szervezetünk, hogy létfontosságú szerveinkhez elég vér jusson el és kifogástalanul működjenek.

5. Tartsa melegen a kéz- és lábujjait!

Teste erősen dolgozik, hogy megtartsa a hőt, de az ujjak hamar fázni kezdhetnek. Mi az egy ujjas kesztyűt ajánljuk, mert ott az ujjak egymással érintkezve sokkal jobban megtartják és növelik a hőt. Ne feledje, hogy a csizmák nem melegítik fel a lábat, csak megőrzik a meleget, ami beléjük kerül. Melegítse fel téli csizmáját, mielőtt belebújik. Ez majd biztosan segít, hogy ne fagyjon le a lába, amíkor a piacra megy.

Reméljük ez az 5 tipp segíti, hogy túlélje a tél hátralévő részét. Szeretném azt hinni, hogy a nehezén már túl vagyunk.