Spárgaleves

Newsletter - May 14 - spargaRoston sütve, párolva, vagy főzve a spárga a tavasz egyik legfinomabb zöldsége. Sokan még mindig úgy tekintenek rá, mint valami szezonális furcsaságra, mégis egyre többen próbálják ki ezt a vitaminokban gazdag finomságot, melynek májusban van a főszezonja, mivel ekkor éri el jellegzetes fás ízét.

A magas A- és C-vitamin tartalmú, vasban és kalciumban is gazdag spárga jó kiegészítője lehet egy friss nyári vacsorának. A zöldség vásárlásánál mindenképpen figyeljünk arra, hogy a szára egészséges legyen, a teteje pedig kemény és nem puha, így biztosak lehetünk abban, hogy valóban szép és friss terméket vásároltunk.

A spárga alsó része gyakran keményebb és bár fogyasztható, mégsem a legjobb választás egy ízletes ételbe. Mindaddig, ameddig a zöldség szára friss, egy könnyed kézmozdulattal eltávolíthatjuk ezeket a fás részeket. Persze a legfrissebb spárgával is előfordul, hogy szálkás belül, de ezen könnyedén segíthetünk egy zöldséghámozóval, egyszerűen csak kihámozzuk a nem megfelelő részeket főzés előtt.

Íme egy egyszerű leves receptje spárgával, melyet akár hidegen, akár melegen is fogyaszthatunk. Nyugodtan térjünk el a recepttől és ízesítsük a saját szánk íze szerint egy kis friss citrom levével, vagy egy kanál tejföllel, illetve dúsíthatjuk akár pár kocka krumplival is.

Hozzávalók

  • két evőkanál oliva olaj
  • 1 közepes vöröshagyma finomra aprítva
  • 40 dkg spárga, tisztítva és felszeletelve
  • 5 dl csirke vagy zöldség alaplé
  • só és frissen őrölt bors ízlés szerint
  • 4 evőkanál tejszín

Elkészítés

  1. Melegítsük fel egy lábosban az olajat, és pároljuk meg rajta a felkockázott hagymát.
  2. Adjuk hozzá a spárgát, és pároljuk még két percig.
  3. Adjuk az alaphoz a húslevest és forraljuk fel. Ízesítsük sóval és frissen őrölt borssal, majd a forrástól számított 5-7 percig közepes lángon főzzük tovább, ameddig a spárga teljesen meg nem puhul.
  4. Adjuk az elkészült leveshez a tejszínt és keverjük simára.
  5. Tálaljuk hidegen vagy melegen.

Jó étvágyat!

Tudta?

  • Háromféle spárga létezik: zöld, fehér és lila. A lila spárga megfőzve szintén zöld színű lesz.
  • A spárgát több, mint 3000 éve ismerik és termesztik a szerte a világon.
  • Megfelelő körülmények között a spárga 2,5 centit is képes növekedni egy óra alatt!
  • Az egyik legmagasabb vitamintartalmú zöldség, mivel A-, E- és C-vitamint, illetve az erős és egészséges csontok szempontjából fontos K vitamint is tartalmaz, emellett vértisztító és antioxidánsokban is gazdag.