Veszélyes mozdulatoktól mentesen

Hamarosan itt az ajándékok csomagolásának az ideje, és különösen az évnek ebben a sűrű időszakában vigyáznunk kell arra, hogy helytelen testtartásunkból fakadóan nehogy a legrosszabb pillanatban kössünk ki az ügyeleten. Idegbecsípődés? Ficam? Az ünnepi előkészületekben egyébként is feszült izomzatunkat ne tegyük ki a rossz pózok okozta megerőltetésnek.

  • Ajándékozás

    A legtöbb nő a földön csomagolja a karácsonyi ajándékokat, körbeveszi magát az összes ehhez szükséges kellékkel, ki sem látszik a papírok, celluxok közül.  Adjuk fel ezt a jól berögzült szokásunkat, és csomagoljunk asztalnál. Eresszük le a vállunkat, engedjük hátra a hátat, és helyezzük a kezünk ügyébe az összes kelléket, hogy ne kelljen feleslegesen nyújtózzunk.

    Ha nincs lehetőségük asztalhoz ülni vagy nem bírunk megszabadulni ettől a karácsonyi szokásunktól, tegyünk a fenekünk alá párnát vagy egy vastagabb pokrócot, hogy csípőnket megemelve csökkentsük a gerincünk alsó szakaszára nehezedő nyomást.

  • Szakácsok gyöngye

    Főzés során is sokat görnyedünk. Tudja-e, hogy konyhapultjának magassága megfelelő-e ahhoz, hogy gerincét minél kevésbé vegye igénybe? Egyszerű leellenőrizni: hajlítsuk be derékszögbe kezünket, és a konyhapult ne legyen lejjebb több mint 10 centivel a kezünktől. Ha túlságosan le kell hozzá hajolnunk, támasszuk alá a vágódeszkát.

  • Telefont használva

    Néhány évvel ezelőtt már fenn állt a veszélye, hogy egy-egy hosszabb telefonbeszélgetés után fejünk jobbra vagy balra dőlve marad. Ma viszont az egész gerincet tönkre lehet tenni a folyamatos lefelé hajolással. Gondolta volna, hogy ha a telefont erősen szorítjuk, vagyis feszes csuklóval, ujjakkal pötyögünk rajta, előbb-utóbb a vállunk és a nyakunk is megfájdul majd tőle?!

Sokkal egészségesebb, ha headsettel telefonálunk, így a kezünk szabad marad, amit remélhetőleg nem gépelésre használunk ez idő alatt is. Ha éppen nincsen nálunk headset, tíz percenként cseréljük azt a kezünket, melyben a telefont tartjuk.

További test-óvó tippjeink:

  • Pakoljunk gurulós bőröndbe, ahelyett, hogy magunkra aggatnánk három utazótáskát, hogy úgy nézzünk ki mint egy karácsonyfa.
  • A legjobb, ha a gurulós bőröndöt nem magunk mögött húzzuk, mert az szintén megterhelheti a gerincünket, toljuk inkább magunk előtt.
  • Ha olyan eseményre megyünk, ahol mindenképp magassarkút szükséges viselni, legyen nálunk egy váltás cipő, mert a magas sarok nem tesz jó a tartásunknak, ráadásul, ha elfáradunk benne, hajlamosak vagyunk egy lábra támaszkodni, mely még tovább növelheti a nyomást a gerincünkön.
  • Vezetéshez helyezzünk egy párnát a derekunk tájékához, hogy az alsó gerincszakasz kitámasztásával levegyük róla a terhelést
  • A legjobb, ha térdünk a kocsiban is lejjebb helyezkedik el, mint ahol a derekunk van, mert így veszi legkevésbé igénybe hátunk érzékeny részeit. Helyezzünk pokrócot az ülésre, és óránként álljunk meg legalább egy percre nyújtási gyakorlatokat végezni.

A rendszeres mozgás szintén segít, hogy elkerüljük az idegbecsípődést. Minél többet dolgozunk testünkért, annál olajozottabban fog működni.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *