A problémás bőr kezelése

Az alábbi trükkök segítségével Ön is könnyen megtanulhatja, hogyan maradjon hűs a forró nyári hónapokban. A forróság évente több száz ember életét oltja ki.

A szélsőséges meleg következtében csak az Amerikai Egyesült Államokban évente 600 ember veszti életét, pedig a haláluk megelőzhető lenne.

Tegyünk a lakásba hőmérőt, maradjunk hidratáltak és informálódjunk előre a várható időjárásról. Könnyen betegek lehetünk, ha túlságosan felforrósodunk, azaz ha  szervezetünknek bizonyos okoknál fogva nem sikerül lehűtenie magát.

Mi elengedhetetlen ahhoz, hogy testünk ezt a kemény munkát el tudja végezni?

Megfelelő hidratáltság

Amikor kellően hidratáltak vagyunk, az izzadtság nem párolog el olyan gyorsan, és ez segít a szervezetünknek benn tartani annyi vizet, amennyire a hűtéshez szüksége van.  Fogyasszunk sokkal több folyadékot, mint általában, ne várjuk meg amíg megszomjazunk, igyunk, hiszen a nagyobb melegre való tekintette szervezetünknek jóval több folyadékra van szüksége nyáron, mint télen!

Személyes tényező jelentősége

 

Életkorunk, túlsúlyunk mértéke, betegségeink, mentális kondíciónk, rossz vérkeringésünk vagy a napégés csökkenthetik a hővel szembeni ellenálló képességünket. Az alkohol vagy drogok fogyasztása szintén gátolja, hogy testhőmérsékletünk kellőképpen csökkenni tudjon.

A 65 év felettiek, a két évnél kisebb gyermekek vagy a krónikus betegségekben szenvedők nagyobb veszélynek vannak kitéve.

Fontos, hogy nagy melegben figyeljünk egymásra. Hőség esetén vigyázunk a környezetünkben élőkre is, hiszen a baj sokszor hirtelen történik

 

A 10 legfontosabb szabály hőség esetén:   

  • Zuhanyozzunk langyos vagy hideg vízzel, naponta akár többször is.
  • Érdemes ventilátort használni, 1-2 órát légkondicionált helyiségben tölteni.
  • A déli órákat lehetőség szerint töltsük zárt helyen, sötétített helyiségben.
  • Fogyasszunk vizet, teát, szénsavmentes üdítőt, jót tesz a paradicsomlé, az aludttej, a kefir, a joghurt és a levesek.
  • NE fogyasszunk kávét, alkoholos italt, cukros, illetve szénsavas üdítőt.
  • A szabadban érdemes széles karimájú kalapot, napszemüveget viselni.
  • Hordjunk világos színű, bő szabású, pamut öltözetet.
  • Használjunk bőrtípusunknak megfelelő fényvédő krémet.
  • A csecsemőket, kisgyermekeket árnyékban levegőztessük, ne sétáltassunk a hőségben kisbabát.
  • Sose hagyjunk gyermeket, állatokat (kutyát) zárt, szellőzés nélküli parkoló autóban.

A leghasznosabb praktikák összefoglalása

  • Sivatagi megoldás: a sivatagban élők a forró teára esküsznek, hiszen kiválóan hűsít
  • Ha nem szeretnék kihagyni a testmozgást a nyári melegben sem, a kora reggeli, vagy az esti edzéseket részesítsük előnyben
  • Öltözködjünk okosan, válasszunk világos színű, lenge ruhákat
  • Zuhanyozzunk többször, langyos vízzel
  • Ne feledkezzünk meg a megfelelő vitaminpótlásról sem, hiszen az izzadással értékes ásványi anyagokat is veszít szervezetünk!

Ugyanakkor tehetünk is valamit bőrünk egészségéért, magyarázza Dr. Edward Cowen, a Natinal Institue of Health bőgyógyásza. Azok, akik pattanásos bőrrel rendelkeznek kerüljék azon dekorkozmetikumokat, amelyek petrolátumot, az olaj egyik fajtáját tartalmazzák. Ehelyett olyan krémeket és lemosókat használjanak, amelyek nem-komedogének. Ezek nagy valószínűséggel kevésbé tömítik el a pórusokat. Sok ember azt hiszi, hogy bizonyos ételek elfogyasztása is elősegíti a pattanások megjelenését. Azonban Dr. Cowen elmondása alapján, ezeket a legtöbb esetben nem támasztják alá tudományos kutatások.

Az akne kezelésére számos házi praktikát ismerünk, Dr. Cowen szerint mégis az az ideálisabb, ha egy bizonyított gyógyszertári termékkel kezdjük a pattanások kezelését. Ezen termékek tartalmazhatnak benzoil-peroxidot (a ma ismert leghatásosabb helyi pattanás elleni hatóanyag), szalicilsavat, vagy ként, amik szintén szárítják a zsíros bőrt.

Súlyos aknék esetén mindenképpen javasolt egy bőrgyógyásszal történő konzultáció, hiszen ebben az esetben nem elég csak a megelőzésről beszélni, a gyulladást mindenképp meg kell szüntetni akár antibiotikum szedésével is, illetve más, retinol tartalmú krémek alkalmazása is felmerülhet.

Az alábbi tippek betartásával csökkenthetjük az aknék kialakulásának kockázatát:

  • Gyendégség. Bőrrandírozás esetén figyeljünk arra, hogy ne túl keményen dörzsöljük az arcunatk.
  • El a kezekkel! Álljunk ellen a nyomkodásnak, ha meglátunk egy pattanást az arcunkon.
  • Kerüljük az olaj tartalmú kozmetikmokat. Válasszunk vizes bázisú, vagy nem komedogén arcápoló termékeket.
  • Mossunk hajat rendszeresen. Ha gyorsan zsírosodik a hajunk, mossunk hajat akár naponta is!
  • Lazítsunk! Kerüljük a túl szűk ruhákat, sportfelszereléseket, vagy akár

A cikk forrása: NIH News in Health July 2018