Keresés
Keresés
Close this search box.

Interjú Dennis Dioknóval a FirstMed vezérigazgatójával és alapító partnerével

Jövőhéten lesz 22 éves a FirstMed. Úgy döntöttünk, hogy készítünk egy interjút cégünk alapítójával, vajon Ő hogyan látja, miként változott a kezdetek óta a FirstMed.

Mi hozott téged Magyarországra, mi ösztönzött arra, hogy megalapítsd a FirstMedet?

Tanulmányaimat a Kalamazoo Egyetemen végeztem, ebben az időben keltették fel az érdeklődésemet business és nyelvek tudománya. Ez ahhoz vezetett, hogy egy szemesztert Németországban töltöttem, illetve a Thunderbird School of Global Management egyetemen végzett mesterképzésemhez, nemzetközi menedzsment szakon. A Thunderbird után az első állásom a napsütötte Arizonából a moszkvai hideg télbe vezetett, egy amerikai stílusú magánklinikára. A Moszkvában eltöltött egy év után lehetőséget kaptam, hogy egy pekingi klinika vezérigazgatója legyek. Továbbá nemzetközi egészségügyi tanácsadóként dolgoztam, melynek során amerikai cégeknek adtam tanácsot abban, hogy miként tudnak érvényesülni a nemzetközi piacon.
Az ügyfeleim leginkább Kínai irányába kacsintgattak, de egyikük Budapestre, Prágába és Varsóba küldött, hogy feltérképezzem a magán egészségügyi piacot. Imént említett ügyfelem, nem valósította meg a tervét, de én kíváló lehetőséget láttam az európai piacban és megalapítottam a saját cégemet. Budapest mellett döntöttem, mert akkoriban kedvezőbb piaci viszonyok voltak itt, mint Prágában vagy Varsóban.

Mennyit változott a FirstMed azóta, hogy megnyitotta kapuit?

Régi pácienseink tudják, hogy Amerikai Klinika névvel indultunk és később lett FirstMed a nevünk, ami jobban tükrözte a pácienskörünk és kollégáink sokszínüségét.
Kezdetben csupán nőgyógyászati, gyermekorvosi, ortopédiai és a családorvosi ellátás volt elérhető. A név változtatás mellett mára klinikánk sokak számára az elsődleges egészségügyi központ lett. A klinika megnyitásának első napján öt teljes munkaidős alkalmazottal kezdtünk, ez a ma már több mint száz fő fölé emelkedett. Az elején mindössze 400 négyzetmétren, napjainkban majdnem 2000 négyzetméten működünk, ezzel elfoglalva az egész 5. emeletet, a 4. emelet majdnem felét, illetve a földszint nagy részét is, ahol nemrég menyitottuk Endoszkópia Központunkat.
Kapunyitáskor 1999-ben, nem volt sok diagnosztikai eszközünk, mint például röntgen. Ma már nem csak röntgen, de mammográfia, ultrahang és egyéb diagnosztikai eszközzel rendelkezünk.
A korai években korlátozott nyitvatartással üzemeltünk; hétköznapokon 8-18 óráig. Mostanra ez már kibővült 8-20 óráig, illetve hétvégi nyitvartással várjuk pácienseinket. Lassan egy éve indítottuk el a Telemedicina szolgáltatásunkat, amely igen közkedvelt pácienseink körében, hiszen ezáltal sokkal könyebben tudnak orvosainkkal konzultálni.

Miben különbözik a FirstMed a többi magánklinikától?

A korai éveinkben, nagyon könnyű volt kitűnni, hiszen nem volt a miénkhez hasonló magánklinika Magyarországon. Nyitásunk előtt pácienseinknek a Magyar Állami Egészségügyi rendszerben kellett boldogulni és külföldiként ez nem volt egy egyszerű feladat. A nyelvi hiányosságok okozta nehezségek mellett, abban az időben a hálapénz is egy elterjedt dolog volt, amely számukra idegen volt. A FirstMed teljeskörő szolgáltatást nyújtott átlátható árlistával. Mi voltunk az első magán klinika, aki közvetlen számlázást kínált a nagy nemzetközi biztosítótók felé. Legnagyobb előnyünk úgy az alááami, mint a magánszférával szemben, hogy mindig óriási hangsúlyt fektettünk a a pácienseink magasszintű kiszolgálása, egyszóval az ügyfélszolgálatra.
Nem vonható kétségbe, hogy az állami egészségügyben nagyszerűek az orvosok és egészségügyi dolgozók, de a köz- és magánintézmények legnagyobb problémája az ügyfélszolgálat hiánya, amivel a páciens szembesül az első telefonhívástól az orvostól való távozásig.
Huszonkét év elteltével a magánegészségügy rohamosan fejlődik Magyarországon. A versenytársak megjelenése folyamatos fejlődéshez vezetett, következésképpen a páciens igények is megnőttek, ezzel kényszerítve a piacot, hogy magasabb szintre emeljék az ellátás színvonalát. Ma már nem elég, hogy szép váróteremmel és széleskörő ellátással rendelkezzünk. A betegek olyan magán klinikát keresnek, ahol kiemelkedő ellátásban részesülhetnek. Ma az internet óriási szerepet játszik amikor a páciens egészségügyi szolgáltatót keres, hiszen ki tudja keresni és el tudja olvasni a véleményeket az adott klinikáról. Büszkék vagyunk arra, hogy a Google-on az átlag érékelésünk 4,6 az 5-ből. Természetesen nem vagyunk tökéletesek, de egy esetleges panasz esetén minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy orvosoljuk a helyzetet. Ennek a feladatnak az ellátására van egy dedikált kollégánk, aki kimondottan a reklamációk, problémák megoldásával foglalkozik.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy munkatársaink jó része már évek óta velünk van. Így vagyunk képesek következetes és magasz szintű szolgáltatást nyújtani. A huszadik évefordulónkon ki is emeltem: „Jelen pillanatban 13 alkalmazottunk van akik a kezedektől fogva velünk van, 14 pedig minimum 15 éve dolgoztok köreinkben, 10-en pedig már legalább tíz éve, 39-en pedig legalább 5 éve csatlakoztatok csapatunkhoz. Ez azt jelenti, hogy 76-an vagytok itt akik már legalább 5 éve tartoznak a FirstMed csapatához.”

FirstMed szolgáltatásai bővültek az elmúlt pár évben. Tudna róluk mesélni egy kicsit?

Előző évben nyitottuk meg az Endoszkópia Központunkat, ahol gyomor-és béltükrözést végzünk. A korábbi években ezen vizsgálatok elvégzéséhez pácienseinket partnerközpontokba irányítottuk. Ma már a számukra jól ismert környezetben, a FirstMed-ben el tudjuk végezni ezeket a vizsgálatokat.

A pandémia előtt már elkezdtünk dolgozni Telemedicina szolgáltatásunkon, hogy kényelmesebb hozzáférést biztosítsunk pácienseinknek az orvosainkhoz. Amikor a kormány érvénybe léptette a korlátozásokat, csak sűrgős ellátásra szoruló pácienseinket tudtuk ellátni a klinikán, így aztán csapatunk meggyorsította a Telemedicina szolgáltatás elindításához szükséges lépéseket. ennek következtében néhány nappal a lezárásokat követően elindult a szolgáltatás.

Nyitvatartás:
Hétfő – Péntek 8:00 – 20:00
Szombat – Vasárnap 9:00 – 15:00
24 órás elérhetőség

Kérjen időpontot:
A +36‑1‑224‑9090 telefonszámon
a nap bármely szakában,
vagy e‑mail útján.