Keresés
Keresés
Close this search box.

A FirstMed 22 éve Magyarországon – Interjú Dennis Diokno-val

A FirstMed 22. évfordulója alkalmából megkérdeztük Dennis Dioknot a cég alapítóját, vajon Ő hogyan látja, miként változott a kezdetek óta a FirstMed.

Mi hozott téged Magyarországra, és ösztönzött arra, hogy megalapítsd a FirstMed-et?

Tanulmányaimat a Kalamazoo Egyetemen végeztem, ebben az időben keltették fel az érdeklődésemet üzleti élet és az idegennyelvek tudománya. Ez ahhoz vezetett, hogy egy szemesztert Németországban töltöttem, illetve a Thunderbird School of Global Management egyetemen végzett mesterképzésemhez, nemzetközi menedzsment szakon. A Thunderbird után az első állásom a napsütötte Arizonából a moszkvai hideg télbe vezetett, egy amerikai stílusú magánklinikára. A Moszkvában eltöltött egy év után lehetőséget kaptam, hogy egy pekingi klinika vezérigazgatója legyek. Továbbá nemzetközi egészségügyi tanácsadóként dolgoztam, melynek során amerikai cégeknek adtam tanácsot abban, hogy miként tudnak érvényesülni a nemzetközi piacon.

Az ügyfeleim leginkább Kínai irányába kacsingattak, de egyikük Budapestre, Prágába és Varsóba küldött, hogy feltérképezzem a magán-egészségügyi piacot. Imént említett ügyfelem nem valósította meg a tervét, de én kiváló lehetőséget láttam az európai piacban és megalapítottam a saját cégemet. Budapest mellett döntöttem, mert akkoriban kedvezőbb piaci viszonyok voltak itt, mint Prágában vagy Varsóban.

Mennyit változott a FirstMed azóta, hogy megnyitotta kapuit?

Régi pácienseink tudják, hogy American Clinics névvel indultunk és később lett FirstMed a nevünk, ami jobban tükrözte a páciensi körünk és kollégáink sokszínüségét.

Kezdetben csupán családorvosi, gyermekorvosi, nőgyógyászati és ortopédiai ellátás volt elérhető. A névváltoztatás mellett mára klinikánk sokak számára az elsődleges egészségügyi központ lett. A klinika megnyitásának első napján öt teljes munkaidős alkalmazottal kezdtünk, ez a ma már több mint száz fő fölé emelkedett. Kezdetekkor mindössze 400 négyzetméteren, napjainkban immár majdnem 2000 négyzetméteren üzemelünk a Hattyúházban, elfoglalva az egész 5. emeletet, a 4. emelet majdnem felét, illetve a földszint nagy részét is, ahol nemrég megnyitottuk Endoszkópia Központunkat.

Kapunyitáskor 1999-ben, nem voltak képalkotó diagnosztikai eszközeink, mint például röntgen. Ma már nem csak röntgen, de mammográfia, ultrahang és egyéb diagnosztikai eszközzel rendelkezünk.

A korai években korlátozott nyitvatartással üzemeltünk; hétköznapokon 8-18 óráig. Mostanra ez már kibővült 8-20 óráig, illetve hétvégi nyitvatartással várjuk pácienseinket. Lassan egy éve indítottuk el a Telemedicina szolgáltatásunkat, amely igen közkedvelt pácienseink körében, hiszen ezáltal sokkal könnyebben tudnak orvosainkkal konzultálni.

Mi különböztette meg kezdetben a FirstMed-et?

A korai éveinkben igen könnyű volt kitűnni, hiszen nem volt a miénkhez hasonló magánklinika Magyarországon. Megnyitásunk előtt pácienseinknek a Magyar Állami Egészségügyi rendszerben kellett boldogulni és külföldiként ez nem volt egy egyszerű feladat. A nyelvi hiányosságok okozta nehézségek mellett, abban az időben a hálapénz is egy elterjedt dolog volt, amely számukra idegen volt. A FirstMed teljes körű szolgáltatást nyújtott átlátható árlistával.

Továbbá mi voltunk az első magánklinika, amely közvetlen számlázást kínált a nagy nemzetközi biztosítótársaságok felé. Legnagyobb előnyünk úgy az állami, mint a magánszférával szemben, hogy mindig óriási hangsúlyt fektettünk pácienseink magas szintű kiszolgálására, egyszóval az ügyfélszolgálatra.

Nem vonható kétségbe, hogy az állami egészségügyben nagyszerűek az orvosok és egészségügyi dolgozók, de a köz- és magánintézmények legnagyobb problémája az ügyfélszolgálat hiánya, amivel a páciens szembesül az első telefonhívástól az orvostól való távozásig.

Hogyan látod a FirstMed helyzetét a jelenlegi magán egészségügyi szolgáltatók színterén?

Huszonkét év elteltével a magánegészségügy rohamosan fejlődik Magyarországon. A versenytársak megjelenése folyamatos fejlődéshez vezetett, következésképpen a páciens igények is megnőttek, ezzel kényszerítve a piacot, hogy magasabb szintre emeljék az ellátás színvonalát. Ma már nem elég, hogy szép váróteremmel és széleskörő ellátással rendelkezzünk.

A betegek olyan magánklinikát keresnek, ahol kiemelkedő ellátásban részesülhetnek. Ma az internet óriási szerepet játszik amikor a páciens egészségügyi szolgáltatót keres, hiszen ki tudja keresni és el tudja olvasni a véleményeket az adott klinikáról. Büszkék vagyunk arra, hogy a Google-on az átlag érékelésünk 4,6 az 5-ből. Természetesen nem vagyunk tökéletesek, de egy esetleges panasz esetén minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy orvosoljuk a helyzetet. Ennek a feladatnak az ellátására van egy dedikált kollégánk, aki kimondottan a reklamációk, problémák megoldásával foglalkozik.

Nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy munkatársaink jó része már évek óta velünk van. Így tudunk következetes és magas szintű szolgáltatást nyújtani. A huszadik évfordulónkon ki is emeltem: „Jelenleg 13 alkalmazottunk kezdetektől fogva tagja csapatunknak, 14-en több mint tizenöt éve dolgoznak köreinkben, 10-en pedig már legalább tíz éve, 39-en pedig legalább öt éve csatlakoztatok csapatunkhoz. Ez azt jelenti, hogy 76-an vagyunk akik már legalább 5 éve tartoznak a FirstMed csapatához.”

Hogyan bővültek a FirstMed szolgáltatásai bővültek az elmúlt években?

Tavaly nyitottuk meg az Endoszkópia Központunkat, ahol gyomor-és vastagbéltükrözést (endoszkópia és kolonoszkópia) végzünk. A korábbi években ezen vizsgálatok elvégzéséhez pácienseinket partnerközpontokba irányítottuk. Ma már a számukra jól ismert környezetben, a FirstMed-ben el tudjuk végezni ezeket a vizsgálatokat.

A pandémia előtt már elkezdtünk dolgozni Telemedicina szolgáltatásunkon, hogy kényelmesebb hozzáférést biztosítsunk pácienseinknek az orvosainkhoz. Amikor a kormány érvénybe léptette a korlátozásokat, csak sürgős ellátásra szoruló pácienseinket tudtuk ellátni a klinikán, így aztán csapatunk meggyorsította a Telemedicina szolgáltatás elindításához szükséges lépéseket. ennek következtében néhány nappal a lezárásokat követően elindulhatott a szolgáltatás.

Publikálva: 2021. február 18.

Nyitvatartás:
Hétfő – Péntek 8:00 – 20:00
Szombat – Vasárnap 9:00 – 15:00
24 órás elérhetőség

Kérjen időpontot:
A +36‑1‑224‑9090 telefonszámon
a nap bármely szakában,
vagy e‑mail útján.